Свій бізнес: мобільний салон краси


Клієнт салону краси більше не записується на понеділок, не шукає вікно у коханого майстра на п’ятницю і не нудиться в черзі в 8 вечора після робочого дня. Бажана спа-процедура, заняття у фітнес-клубі, сеанс масажу, манікюр і салонна укладання виявляються йому майстрами на місці – вдома, в офісі, на дачі – де і коли призначить сам клієнт. Замовлення цікавої послуги робиться через сайт компанії, де розміщена інформація про спектр та вартість послуг, які надає салон, відгуки клієнтів про їх майстерність.

Ідея мобільного салону краси зародилася в головах англійців. Її підхопили в Україні та Росії. Інформація до роздумів для тих, хто замислюється про власну справу: таких салонів в Україні менше 10. Бізнес-ніша – вільна. Людей, яким катастрофічно не вистачає часу – все більше, отже, затребуваність послуг краси з доставкою за місцем вимоги зростає.

Для початку потрібен сайт-візитка. Залежно від фінансових можливостей підприємця і навороченності  за змістом і дизайном він обійдеться від $ 200 до $ 1000. Обладнання, включаючи розкладні масажні крісла та витратні матеріали – власність майстрів. Майстер розплачується з мобільним салоном 20% від вартості замовлення. Цей бізнес з розряду «час – гроші» і його рентабельність становить більше 50%.

Послуги на дому не вимагають ліцензії та дозволу СЕС. Обов’язкова тільки санітарна книжка.
Іноді підприємець може сказати, «Мій салон краси на дому – це я», це значить, він працює один. Але мобільний салон може вважатися рентабельним, коли в ньому працюють приблизно десять майстрів і кожен виконує близько десяти замовлень на місяць.

Однак є одна складність, бізнес збережеться, якщо майстри не будуть працювати з клієнтом безпосередньо, роздаючи свої телефони. Хтось із підприємців робить ставку на довіру, ретельно відбираючи працівників, інші штрафують або звільняють майстрів, виявивши у клієнта їх номер телефону.

Для цього навіть наймається психолог, який розмовляє з клієнтом по телефону про погоду … Треті виплачують самому клієнту винагороду за те, що він поділиться номером телефону майстра, який його обслужив, а самого працівника знову таки чекає великий штраф.

Клієнти мобільних салонів краси – в основному офісні працівники і підприємці, а також дуже зайняті молоді мами.

Близько 10% замовлень – групові, знижки вигідні клієнтам, а кількість клієнтів – салону.
Співвідношення чоловіків і жінок серед клієнтів залежить як від спеціалізації салону, так і від вартості його послуг і зберігається в пропорціях 60% жінок, 40% чоловіків.

70% рекламних витрат йде онлайн: оголошення на пошукових системах, безкоштовних дошках, соціальних мережах. Це можуть бути  флаєри – листівки, буклети, візитівки, залишені клієнтам, на стійках в банках, бізнес і торгових центрах, турагентствах, автовокзалах і т.д.

Часто готелі замовляють послуги для своїх клієнтів, знайшовши сайт мобільного салону краси в пошуковику. Сайти з переліком і вартістю послуг викликають більше довіри, ніж короткі оголошення з телефоном на безкоштовних дошках інтернету. Решта – реклама в журналах і газетах.

Компанії для підвищення продажів пропонують своїм клієнтам подарункові сертифікати. Знову ж його величність сарафанне радіо ще ніхто не відміняв.

Мобільні салони можуть бути широкого профілю або вузько спеціалізовані, які надають спа-послуги чи обслуговують  молодят і їхніх родичів до весілля, а це манікюр, педикюр, макіяж, стрижки та укладки, антистресовий масаж і т.д. Іншим салонам весільний макіяж приносить  40% доходу, 30% – укладання і стрижки молодих мам.

До того ж салони можуть бути розраховані на економ, середній або VIP сегмент. Середньоцінові салони формують ціну за принципом «не нижче, ніж». При цьому клієнти не готові жертвувати якістю в цілях економії. Вони дуже рідко використовують знижку, які салони дають, якщо клієнт довірився менш досвідченому майстру молодому, та й самі майстри не хочуть менших грошей.

Найпопулярніше у сегмента VIP і середнього класу – нарощування нігтів гелем – від 700 грн. і від 250 грн. відповідно, жіноча стрижка від 300 грн. і від 80 грн. відповідно сегментам. На другому місці – татуаж.

У міру розкручування бізнесу мобільний салон краси можна обладнати на колесах, перетворивши його на свого роду швидку косметичну допомогу.

З метою додаткової реклами та підвищення іміджевої складової свого бізнесу можна розробити логотип салону і помістити на кузов автомобіля і навіть уніформу майстрів.

Салон міні-автобуса може складатися з п’яти відсіків: кабіна водія, пасажирський салон, обладнаний двома-чотирма сидіннями, перукарський салон на одне або два робочих місця, салон для манікюру та санітарно-гігієнічний відсік.