Відкриття магазину пакування подарунків



Послуги з пакування подарунків користуються високим попитом, а відкриття точки, що пропонує такі послуги, не потребує великих вкладень. Проте, не зважаючи на високу рентабельність, відсутність істотних витрат і простоту відкриття свого бізнесу, існує декілька нюансів, без урахування яких ваша справа може виявитися не такою успішною, якою вона здавалась при складанні бізнес-плану.

У першу чергу, потрібно підібрати відповідне місце для відкриття вашої точки з пакування подарунків. Воно повинно підходити за трьома критеріями: прохідність, оточення і ціна.

Найбільш високою прохідністю відрізняються торгові центри. Підходять вони і по другій вимозі, так як там знаходяться магазини будь-яких товарів  - з продажу сувенірів, одягу та аксесуарів, побутової техніки та всього іншого, що може виступати в якості подарунка.
Правда, по третьому і не менш важливому критерію – вартості оренди – торгові центри часто програють іншим, більш дешевим, варіантам.
Для відкриття пакувального пункту не потрібно великої площі – досить і 3-6 кв. м., де можна буде розмістити стенд з матеріалами, касовим апаратом та продавцем-пакувальником.
Тим не менш, вартість оренди навіть такої площі у великих торгових центрах може виявитися невигідною, адже їх адміністрація часто ставить умови щодо термінів оренди (наприклад, мінімум на півроку чи рік), мінімального метражу, оплати за торгове устаткування і т. п.
Існують обмеження і на кількість магазинів з однаковими послугами або товарами від певного постачальника на території одного торгового центру: якщо хтось з конкурентів вас випередив, отримати дозвіл на відкриття другого такого ж магазину навіть на іншому поверсі або крилі цього ТЦ навряд чи вийде.
А відкривати точку з товарами для упаковки на окремій території або в менш великому універсальному магазині, як правило, не так вигідно – у цьому випадку ви втрачаєте велику частину потенційних клієнтів.
Якщо не вдалось знайти площу, що підійшла б по метражу та вартості в торговому центрі, варто розглянути варіант відкриття свого магазину на території великого міського ринку. У цьому випадку окремий невеликий павільйон з приваблюючою увагу вивіскою, розташований недалеко від входу чи виходу з ринку, може виявитися набагато більш прибутковим місцем.
Успіх вашого бізнесу залежить також від матеріалів та набору послуг, які ви збираєтеся продавати: особливий пакувальний папір, декоративні елементи, вибір супутніх товарів (листівки, коробочки і т. п.), різноманіття варіантів упаковки.
В якості додаткових послуг можна пропонувати бізнес-упаковку під замовлення з використанням корпоративної символіки або матеріалів в кольорах фірми.
Знайти місце для магазину та хороших постачальників – це лише пів справи. Ще одна проблема, яку доведеться вирішувати – підбір персоналу.
Розклад роботи вашого магазину буде таким самим, як і розклад роботи ТЦ, де ви орендуєте площу, або ринку, де розташований ваш павільйон. Пік продажу припадає на вихідні дні, коли більшість людей робить покупки. Тому на одну точку, яка надає послуги з пакування подарунків, знадобиться мінімум два продавці – по одному на зміну.
Найбільша проблема, яку доведеться вирішувати, – контроль співробітників. Як і в будь-якому напрямку, пов’язаному з продажем послуг, через несумлінних продавців, власник бізнесу може втрачати до 50% прибутку щомісяця.
Боротись з цим можна кількома способами – ставити камери відеоспостереження, влаштовувати контрольні закупівлі, попереджаючи про їх можливості продавців.
Як покарання можна встановлювати штрафи або звільняти не досить сумлінних працівників. Втім, у кожного з цих варіантів є свої мінуси: встановлення відеокамер – це затратно і не завжди можливо, регулярне проведення контрольних закупівель також вимагає додаткових витрат.
Крім того, досить складно швидко знайти заміну звільненому продавцю. До того ж доведеться витратити час і гроші на навчання нового. Все це, у свою чергу, веде до простою та втрат прибутку.
У цілому, якщо при відкритті, враховувати можливі підводні камені, бізнес по упаковці може виявитися вельми прибутковим. При вартості одного аркуша пакувального паперу 20-50 коп. (залежно від щільності, квітів, фактури і т. п.) в оптових цінах, 0.5-1.5 грн. на стрічки, декоративні елементи та матеріали (скотч, степлер), ціна за упаковку невеликого за розміром подарунка починається від 8 грн.
На закупівлю першої партії матеріалів знадобиться від 2-3 тис. грн.. Витрати на реєстрацію юридичної особи, логістику, торгове устаткування і т. п. – від 5-6 тис грн.. Оренда обійдеться від 2.5 тис грн.. / міс. Заробітна плата продавцям – від 2.5 тис. грн.. / міс. на одного.
При вдалому виборі місця витрати можна буде окупити за 1-2 сезони (новорічні та різдвяні свята,  (день Валентина, 8 березня і т. п.). Але розраховувати на високий прибуток у міжсезоння не варто, якщо ви не плануєте розширювати асортимент та пропоновані нові послуги.