Що може бути краще, ніж захоплення, що стало роботою? Останнім часом з’являється все більше і більше інтернет-магазинів, що пропонують handmade-товари, проте в офф-лайновому бізнесі ця ринкова ніша поки ще залишається досить перспективною. Продаж оригінальних сувенірів і унікальних предметів інтер’єру може принести непоганий прибуток і не вимагає великих вкладень на початковому етапі.
Під магазин можна зняти як окреме приміщення (найдорожчий і не завжди найкращий варіант), так і невеличку площу в торговому центрі. Оренда 1 кв. м. обійдеться від 400-500 грн. / міс. (Залежно від міста, прохідності ТЦ і його віддаленості від центру ця цифра може мінятися).
Крім того, можна домовитися з власниками квіткових і подарункових магазинів і за невелику плату (від 100 грн. / міс.) Встановити у них невеликі стійки-стенди з сувенірами (листівками, брелками, текстильними іграшками і т. д.).
Крім реєстрації ПП і купівлі касового апарату (до 1000 грн.) Закладіть також до бюджету на перший місяць зарплату продавцеві (від 2500 грн.). Логотип можна розробити самостійно або звернутися до фахівця (близько 200 грн.).
Найскладніше і найважливіше – знайти і вибрати товар для магазину. Тут на допомогу прийдуть регіональні інтернет-спільноти (форуми, групи в соціальних мережах, блоги). Багато їх учасники з задоволенням нададуть свої вироби на реалізацію у вашому магазині. Якщо річ не купується протягом обумовленого в договорі часу, магазин повертає її автору.
Ручна праця коштує набагато дорожче фабричного виробництва. А цінується при цьому не настільки високо. Тому при виборі товарів на реалізацію віддавайте перевагу менш витратним і трудомістким речей.
Наприклад, на виготовлення ручної вишивки середнього розміру йде близько 3-4 тижнів, і її кінцева ціна з урахуванням собівартості матеріалів та оформлення буде в рази перевищувати вартість машинної вишивки. Хоча на погляд непрофесіонала особливої різниці між ними не буде.
Головним критерієм вибору товарів ручної роботи є, безумовно, професіоналізм виконання та художня цінність виробу.
Найбільшим попитом користуються листівки в техніці скрап-букінг, примітивні текстильні іграшки, авторські ляльки, біжутерія, аксесуари і невеликі іграшки, дерев’яні вироби в техніці «декупаж», подарункове мило і т. д.
Крім того, можна виготовляти предмети інтер’єру під замовлення. Майстри при цьому працюють підрядно, так що ніяких додаткових витрат у даному випадку не потрібно.
У цьому бізнесі особливо важливо створити відповідну атмосферу романтики і свята. А цю атмосферу, в свою чергу, створюють найдрібніші деталі. Ігнорувати їх не варто. Ніщо не відлякує покупця більше, ніж нудні стелажі для товарів або написані від руки цінники.
Але красиве і оригінальне оформлення магазинчика зовсім не передбачає великих витрат. Воно може обійтися вам практично задарма, якщо ручна робота для вас не просто бізнес, а захоплення. Недорогі дерев’яні полиці можна легко перефарбувати і декорувати в єдиному стилі. Продумайте всі дрібниці, аж до цінників, ярликів, сертифікатів (де дається опис виробу, «легенда» про нього і використовувані матеріали) та упаковки.
Подарункові пакети робити вручну нерентабельно – їх доведеться замовити в малотиражній друкарні, але розрізати і зібрати їх можна самостійно. У цьому випадку навіть при невеликому тиражі один пакет обійдеться вам в 2-3 грн.
Подбайте про рекламні візитках з даними про ваш магазин. Візитки на щільному картоні з оригінальним дизайном, які можна роздавати як відвідувачам магазину, так і на території самого торгового центру, можуть стати ефективним і відносно недорогим (від 0,5 коп. / шт.) рекламним інструментом.
Не забувайте і про інтернет-рекламу. Якщо є можливість, обов’язково зробіть сайт магазину з прикладами товару і всіма контактами. Створення та підтримка сайту при наявності мінімальних знань обійдеться в 400-500 грн.: 80 р. - Реєстрація домену, 300 грн. / міс. - хостинг, безкоштовна платформа, трохи перероблений шаблон і допомога фахівця в установці, якщо ви не можете зробити це самостійно.
На чому економити точно не варто, так це на фотографіях. Навіть найкрасивіша і унікальна річ виглядає не дуже привабливо без правильного освітлення і на тлі простирадла. Надалі, через 2-3 місяці після відкриття, можна зайнятися рекламою в соціальних мережах, на регіональних форумах, у блогах. Це, можливо, і не принесе вам відразу багато клієнтів, але підвищить впізнаваність вашого магазину.
Таким чином, для відкриття сувенірної лавки знадобиться близько 10 тис. грн. Магазинна націнка становить від 100% і вище. Якщо орендована вами площа дозволяє, можна проводити платні майстер-класи (в середньому 50-80 грн. з людини) для любителів рукоділля. Це стане не тільки додатковим джерелом доходу, але і допоможе знайти «постачальників» для вашого магазину.
Окупність магазину з товарами ручної роботи становить у середньому близько 3-6 місяців. У «гарячі» сезони – в період свят – цей термін може скоротитися до 1-2 місяців.