Свій бізнес: магазин сувенірів ручної роботи.


Що може бути краще, ніж захоплення, що стало роботою? Останнім часом з’являється все більше і більше інтернет-магазинів, що пропонують handmade-товари, проте в офф-лайновому бізнесі ця ринкова ніша поки ще залишається досить перспективною. Продаж оригінальних сувенірів і унікальних предметів інтер’єру може принести непоганий прибуток і не вимагає великих вкладень на початковому етапі.
Під магазин можна зняти як окреме приміщення (найдорожчий і не завжди найкращий варіант), так і невеличку площу в торговому центрі. Оренда 1 кв. м. обійдеться від 400-500  грн. / міс. (Залежно від міста, прохідності ТЦ і його віддаленості від центру ця цифра може мінятися).
Крім того, можна домовитися з власниками квіткових і подарункових магазинів і за невелику плату (від 100 грн. / міс.) Встановити у них невеликі стійки-стенди з сувенірами (листівками, брелками, текстильними іграшками і т. д.).
Крім реєстрації ПП і купівлі касового апарату (до 1000 грн.) Закладіть також до бюджету на перший місяць зарплату продавцеві (від 2500 грн.). Логотип можна розробити самостійно або звернутися до фахівця (близько 200 грн.).
Найскладніше і найважливіше – знайти і вибрати товар для магазину. Тут на допомогу прийдуть регіональні інтернет-спільноти (форуми, групи в соціальних мережах, блоги). Багато їх учасники з задоволенням нададуть свої вироби на реалізацію у вашому магазині. Якщо річ не купується протягом обумовленого в договорі часу, магазин повертає її автору.
Ручна праця коштує набагато дорожче фабричного виробництва. А цінується при цьому не настільки високо. Тому при виборі товарів на реалізацію віддавайте перевагу менш витратним і трудомістким речей.
Наприклад, на виготовлення ручної вишивки середнього розміру йде близько 3-4 тижнів, і її кінцева ціна з урахуванням собівартості матеріалів та оформлення буде в рази перевищувати вартість машинної вишивки. Хоча на погляд непрофесіонала особливої ​​різниці між ними не буде.
Головним критерієм вибору товарів ручної роботи є, безумовно, професіоналізм виконання та художня цінність виробу.
Найбільшим попитом користуються листівки в техніці скрап-букінг, примітивні текстильні іграшки, авторські ляльки, біжутерія, аксесуари і невеликі іграшки, дерев’яні вироби в техніці «декупаж», подарункове мило і т. д.
Крім того, можна виготовляти предмети інтер’єру під замовлення. Майстри при цьому працюють підрядно, так що ніяких додаткових витрат у даному випадку не потрібно.
У цьому бізнесі особливо важливо створити відповідну атмосферу романтики і свята. А цю атмосферу, в свою чергу, створюють найдрібніші деталі. Ігнорувати їх не варто. Ніщо не відлякує покупця більше, ніж нудні стелажі для товарів або написані від руки цінники.
Але красиве і оригінальне оформлення магазинчика зовсім не передбачає великих витрат. Воно може обійтися вам практично задарма, якщо ручна робота для вас не просто бізнес, а захоплення. Недорогі дерев’яні полиці можна легко перефарбувати і декорувати в єдиному стилі. Продумайте всі дрібниці, аж до цінників, ярликів, сертифікатів (де дається опис виробу, «легенда» про нього і використовувані матеріали) та упаковки.
Подарункові пакети робити вручну нерентабельно – їх доведеться замовити в малотиражній друкарні, але розрізати і зібрати їх можна самостійно. У цьому випадку навіть при невеликому тиражі один пакет обійдеться вам в 2-3 грн.
Подбайте про рекламні візитках з даними про ваш магазин. Візитки на щільному картоні з оригінальним дизайном, які можна роздавати як відвідувачам магазину, так і на території самого торгового центру, можуть стати ефективним і відносно недорогим (від 0,5 коп. / шт.) рекламним інструментом.
Не забувайте і про інтернет-рекламу. Якщо є можливість, обов’язково зробіть сайт магазину з прикладами товару і всіма контактами. Створення та підтримка сайту при наявності мінімальних знань обійдеться в 400-500 грн.: 80 р. - Реєстрація домену, 300 грн. / міс. - хостинг, безкоштовна платформа, трохи перероблений шаблон і допомога фахівця в установці, якщо ви не можете зробити це самостійно.
На чому економити точно не варто, так це на фотографіях. Навіть найкрасивіша і унікальна річ виглядає не дуже привабливо без правильного освітлення і на тлі простирадла. Надалі, через 2-3 місяці після відкриття, можна зайнятися рекламою в соціальних мережах, на регіональних форумах, у блогах. Це, можливо, і не принесе вам відразу багато клієнтів, але підвищить впізнаваність вашого магазину.
Таким чином, для відкриття сувенірної лавки знадобиться близько 10 тис. грн. Магазинна націнка становить від 100% і вище. Якщо орендована вами площа дозволяє, можна проводити платні майстер-класи (в середньому 50-80 грн. з людини) для любителів рукоділля. Це стане не тільки додатковим джерелом доходу, але і допоможе знайти «постачальників» для вашого магазину.
Окупність магазину з товарами ручної роботи становить у середньому близько 3-6 місяців. У «гарячі» сезони – в період свят – цей термін може скоротитися до 1-2 місяців.