Нестачі в консалтингових компаніях на ринку послуг немає. Однак з кожним роком їх відкривається все більше і більше, а попит на подібні послуги не знижується.
Головна помилка багатьох підприємців-початківців, що розглядають сферу консалтингу для інвестування, полягає у помилковому виборі своєї ніші, економії на кадрах та очікуванні швидкого прибутку. Тому велика частина таких компаній закривається в перший же рік роботи, списуючи свої невдачі на кризу і небажання споживачів платити за освіту.
В основі бізнесу, пов’язаного з проведенням тренінгів (що більше всього підходить для початку своєї справи), повинна лежати хороша ідея.
Найбільшим попитом користуються тренінги, проходження яких дозволить людям ставати щасливішими. На другому місці за популярністю стоять тренінги з досягнення фінансового благополуччя, а на третьому – дозволяють вирішити або уникнути можливих проблем зі здоров’ям.
Цікаво, що кілька років тому тренінги на грошову тематику були самими популярними і збирали величезні аудиторії. Але коли рівень добробуту жителів столиці та великих міст почав рости, найбільший інтерес стала викликати тема гармонізації особистості і здобуття щастя.
Психологічні тренінги (так звані тренінги особистісного росту) зачіпають усі сфери людського життя – відносини у сім’ї і з дітьми, вирішення власних проблем і позбавлення від страхів і інших негативних емоцій і переживань, побудова успішної кар’єри через взаємодію з іншими людьми і т. д. Навіть багато крупних компаній запрошують в якості тренера не представників консалтингових агентств, що спеціалізуються на бізнес-консультаціях, а фахівців з гармонійному способу життя і психологів.
Тому так важливо вибрати цікаву, актуальну і, бажано, свіжу тему і ретельно продумати програму тренінгу або семінару. Звичайно, придумувати нові терміни і висувати власні теорії зовсім необов’язково. Свої напрацювання, зібрані за кілька років роботи за фахом, можна доповнити даними сучасних досліджень і відкриттями вчених, практичними порадами та прикладами.
Величезною популярністю користуються тренінги, де поряд з науковою базою, використовуються культурологічні та історичні факти, елементи філософських навчань. Актуальна й цікава тема, оригінальний підхід і вміння завойовувати увагу слухачів забезпечать 90% успіху ваших тренінгів.
Найбільші і важливі витрати при організації такої компанії – це ваші інвестиції в себе, якщо ви самостійно проводите тренінги, або у ваших співробітників, якщо ви плануєте наймати фахівців.
Вища профільна освіта (як правило, психологічна), постійне підвищення кваліфікації, відвідування додаткових семінарів та курсів, участь у тематичних конференціях і симпозіумах – це головні вимоги до хорошого ведучого тренінгу.
Чим частіше ваше ім’я з’являється в різних виданнях, тим більше буде довіра до вас як до фахівця. Тому багато психологів пишуть статті для різних видань, випускають книги і ведуть власні інтернет-проекти.
Для початку потрібно підготувати сайт, на якому будуть представлені програми ваших тренінгів та їх ведучі, розклад, вартість участі.
Присвятіть окремий розділ тематичним статтями і практичним матеріалами: їх повинно бути багато, вони повинні бути написані гарною мовою і містити корисну інформацію. У подальшому через сайт можна продавати аудіо-та відеозаписи ваших семінарів, книги і т.д.
Шукати бажаючих відвідати ваш тренінг можна в інтернеті, через оголошення в газетах, за допомогою розклеювання афіш, радіо та телевізійної реклами.
Підготуйте вступний семінар – свого роду презентацію вашого тренінгу – і проводьте його безкоштовно. Якщо ви зможете захопити і зацікавити своїх слухачів, вони обов’язково прийдуть на сам тренінг.
Підготуйте систему знижок (наприклад, для подружжя, що відвідують тренінги разом) і заохочень для тих, хто приводить з собою на семінари друзів і знайомих.
Для проведення занять потрібно буде орендувати приміщення: його розмір залежить від кількості учасників. Школи, бібліотеки, кінозали і будинки творчості нерідко надають можливість погодинної оренди відповідного за площею приміщення.
Кожен тренінг складається, як правило, з 3-7 семінарів. Вартість участі в ньому починається від 150-300 грн. з людини і залежить від кількості і тривалості занять, від тематики тренінгу і популярності ведучого.
Найбільший прибуток приносить проведення виїзних тренінгів в різних містах, навчання інших з правом викладання за вашою програмою або розробка цілої серії семінарів на різну тематику з подальшим відкриттям власного центру.
Терміни окупності цього виду бізнесу залежать від затребуваності пропонованої програми і вашого професіоналізму.
З урахуванням того, що весь прибуток у перших пів року буде йти на рекламу, просування і саморозвиток, не варто чекати великої віддачі раніше, ніж через рік роботи.