Раніше вважалося, що верхова їзда – це захоплення виключно для забезпечених людей. Але сьогодні прогулянки на конях доступні практично кожному. Це не просто хороший спосіб проведення дозвілля і цікаве хобі. Верхова їзда – це спорт і навіть ефективний метод терапії.
Бізнес, пов’язаний з кіньми, вважається прибутковим. Однак він вимагає істотних вкладень на первинному етапі, який може розтягнутися на багато місяців. Крім того, для того щоб досягти успіху в цій області, ви повинні знати всі нюанси утримання і догляду за кіньми.
Щоб оцінити перспективи розвитку такого виду бізнесу, доведеться починати з аналізу ваших потенційних конкурентів, платоспроможності ваших майбутніх клієнтів і перспектив розвитку.
У великих містах, де вже довгий час успішно працюють одна-дві школи, в більшості випадків немає сенсу відкривати ще одну. Новачкам в цьому бізнесі буде неймовірно складно обійти конкурентів, які вже встигли завоювати довіру клієнтів.
Якщо ж у вашому місті конкуренція дорівнює нулю, і є попит, варто задуматися про відкриття власної школи верхової їзди. Майте на увазі, що в кінному бізнесі краще зосередитися на одному напрямі і планомірно розвивати його, ніж намагатися охопити все й одразу.
Навчання, розведення, участь у скачках – займатися всіма цими напрямками одночасно під силу і по кишені нечисленним найбільшим кінним клубам.
Якщо ви не маєте таких ресурсів, вибирайте найменш витратний, але досить прибутковий варіант – навчання верхової їзди.
Обміркуйте, де буде розташовуватися ваша школа. Місця потрібно чимало – під стайні, простір для вигулу, манеж, левади (обгороджені ділянки пасовища).
Втім, якщо ви плануєте починати з малого – з 1-2 коней, можна обійтися і більш скромною площею. Оцінювати треба не тільки розміри ділянки, але і його розташування.
В ідеалі це місце має перебувати в межах міста або ж за його межами, але недалеко від транспортної розв’язки.
Крім покупки або оренди ділянки, враховуйте витрати на будівництво стаєнь, житлових приміщень для працівників, облаштування місця відпочинку для ваших клієнтів, купівлю реквізиту.
З будівництвом будинків або котеджів для клієнтів варто почекати до тих пір, поки ваш бізнес не почне приносити стабільний і високий прибуток. У цьому випадку можна буде задуматися про організацію клубу верхової їзди.
Окрема стаття витрат – заробітна плата вашим співробітникам. Зрозуміло, спочатку треба їх знайти. Вам буде потрібно, як мінімум, тренер-берейтор (вчитель верхової їзди), ветеринар, конюх-коновод, коваль (що підковує коней).
Не менш важлива умова успіху вашого бізнесу – вибір коней – краще всього довіритись професіоналові. Для школи вам не потрібні селекційні жеребці. Але й зайва економія може завдати великих проблем.
Вартість коня, що підходить для ваших цілей (здоровий , з урівноваженою психікою), починається від 15 тис.грн. (в середньому, 17-18 тис.грн. ). Але ці витрати мізерні порівняно з тими, які доведеться понести на утримання коней.
Відразу закладайте в бюджет витрати на покупку амуніції (сідла, вуздечки, вальтрап, бинти), медичне обстеження та щеплення, покупку корму і вітамінних добавок для підгодівлі.
Не забудьте про оплату послуг страхової компанії. Повірте, ці витрати зовсім не зайві і убережуть ваш бізнес від можливих несприятливих випадків.
Крім того, визначених витрат зажадає рекламна компанія до відкриття школи. Ви можете дати оголошення в ЗМІ, розіслати запрошення потенційним клієнтам, зробити власний сайт з інформацією про школу.
Не втрачайте жодного приводу заявити про себе. Багато клубів верхової їзди займаються благодійністю, співпрацюють з дитячими будинками та реабілітаційними центрами. Варто взяти їх досвід на замітку.
Основний дохід подібним школам приносять власне курси з навчання всіх охочих верховій їзді (близько 40 годин для освоєння базових навичок при вартості 1-годинного заняття від 150 грн. і вище), послуги з утримання коней інших власників (оренда стаєнь від 7 тис.грн. / міс.), обслуговування корпоративних заходів та весіль і т. д.
Фахівці оцінюють середню рентабельність кінного бізнесу в 300%. Однак цей відсоток стосується бізнесу, пов’язаного з купівлею молодих спортивних коней з подальшим їх продажем або виставлянням в турнірах. А ось для шкіл верхової їзди рентабельність буде істотно нижчою.
Враховуйте і сезонність такого виду бізнесу. Найбільшим попитом ваші послуги будуть користуватися в період з весни по осінь. Взимку, навіть при наявності критого манежу, бажаючих займатися верховою їздою буде набагато менше.