Ідея для бізнесу: ательє з пошиття штор



Кожна бізнес ідея – це мрія
Власна дизайнерська студія – мета багатьох, чия діяльність так чи інакше пов’язана з дизайном і декором інтер’єрів. Однак її організація вимагає наявності досвіду та великих грошових витрат. Тому на початковому етапі краще вибрати певну сферу дизайнерських послуг, що при вдалому старті може перерости в щось більш масштабне. Якщо ви вмієте та любите шити, володієте добрим смаком і відповідним досвідом роботи, можна відкрити власне ательє з пошиття штор. Великий вибір фабричних штор не може задовольнити попит на вироби з унікальним дизайном під конкретний інтер’єр. Тому послуги з пошиття штор на замовлення завжди будуть потрібні і це гарна ідея для бізнесу.
Отже, що знадобиться для відкриття свого ательє? В ідеалі воно повинно складатися з виробничого цеху і салону, де представлені приклади ваших робіт і приймаються замовлення на пошиття. Але для початку можна обмежитися лише орендою приміщення під цех, а «салон» перенести в інтернет. Сайт з фотографіями ваших робіт в інтер’єрі буде коштувати набагато менше оренди та облаштування додаткового приміщення під салон, але при цьому досить наочний і ефективний.
Приміщення
Під цех вам буде потрібно невелике приміщення площею близько 10 кв. м. До його розташування немає особливих вимог. Звичайно, бажано, щоб воно перебувало ближче до центру міста, неподалік від великих магазинів вікон і будівельних матеріалів, дизайнерських бюро, магазинів тканин. Але так як ви можете приймати замовлення віддалено і плануєте виїжджати до клієнта додому, можна знизити витрати на оренду (а отже, вартість готового виробу) і арендувати відповідне по площі приміщення в будь-якому районі міста.
Обладнання та витратні матеріали для бізнес ідеї
Для облаштування цеху – офісу подбайте про меблі, комп’ютер з усіма необхідними програмами і принтер для роздруківки ескізів. Крім того, вам знадобиться швейна машина, машина для потайних швів, оверлок. На цьому точно заощаджувати не варто, тим більше, що загальні витрати на швейну техніку на початковому етапі складуть не таку вже велику суму – близько 10-12 тис.грн.(При покупці промислового устаткування ця сума буде значно вищою).
Не забудьте про підручні інструменти – ножиці, лінійки, сантиметри, голки і т. д. Відразу закуповувати матеріали немає необхідності, якщо ви плануєте працювати під замовлення.
Але попередньо підготуйте каталог тканин, з якого замовник зможе підібрати відповідний йому варіант.
Купувати тканини, нитки, фурнітуру (люверси, гачки, петлі) і аксесуари краще на оптово-роздрібних складах. Не завжди потрібний вам метраж і кількість «потягнуть» на мінімальний опт, але навіть у роздріб ціни на таких складах нижче, ніж у звичайних магазинах тканин. Ваші початкові витрати на матеріали будуть невеликими, якщо ви працюєте за передоплатою.
Як правило, при оформленні замовлення в ательє беруть вартість усіх витратних матеріалів, а оплата за роботу здійснюється вже після виконання замовлення.
При розрахунку бюджету додайте також витрати на оформлення передплати на спеціалізовані журнали. В індустрії дизайну особливо важливо відстежувати останні тенденції, щоб запропонувати їх своїм клієнтам раніше, ніж конкуренти.
Бізнес ідея: просування
Коли починаєш бізнес ідею, звичайно, не обійтися і без реклами. Розміщення оголошень в безкоштовних рекламних виданнях, поширення листівок в будівельних магазинах і на спеціалізованих ринках, в магазинах шпалер і меблів, візитки з вашими контактами та адресою сайту – все це доступно по грошах і ефективно для залучення клієнтів. Одними з постійних і великих замовників можуть стати місцеві дизайнерські студії, які не мають власного  ательє.
Оскільки зазвичай замовляють не одну штору, а комплект, підготуйте систему знижок для постійних клієнтів, разову знижку на велике замовлення або  подарунок по рахунку замовнику (наприклад, пошиття наволочок для диванних подушок з тієї ж тканини, що і нові гардини, кожному десятому клієнтові ).
Початкові вкладення та окупність
Для відкриття свого ательє знадобиться від 45  тис.грн. з урахуванням вартості реєстрації  приватного підприємця , оренди за три  місяці, покупки мінімального офісного та швейного устаткування і витрат на рекламу.
Виїзд до замовника на будинок для проведення замірів та демонстрації зразків і начерків – безкоштовна послуга, принаймні, на перших порах. А ось послуги з розробки дизайну оформлення вікон, як правило, платні.
Націнка на виріб за вже готовим ескізом становить від 30%. При цьому налічується певний коефіцієнт за терміновість і складність замовлення. На рівень окупності цілком реально вийти через рік з початку роботи.
Надалі, на базі вже напрацьованої клієнтури ательє з пошиття штор може перетворитися в студію текстильного дизайну, що дозволить не тільки значно розширити асортимент пропонованих послуг, але й істотно збільшити прибуток.