Свій бізнес: магазин вінтажних товарів.


Багато хто з тих, хто замислюється про відкриття власної справи, віддають перевагу перевіреному напрямку. Якщо вас цікавить власний книжковий магазин, продуктовий ларьок чи ательє з пошиття штор, то скласти докладний бізнес-план, спрогнозувати прибуток і визначити період окупності, як правило, зовсім нескладно.
З іншого боку, конкуренція в цьому сегменті досить висока, і в більшості випадків починаючим підприємцям не вдається потіснити «старожил», задовольняючись невеликим, але стабільним доходом.
Якщо ж ви досить амбітні і хочете домогтися в бізнесі більшого, варто звернути увагу на поки ще малоосвоєних напрямки. Наприклад, це може бути продаж вінтажних прикрас, одягу, колекційних іграшок, предметів інтер’єру та декору.
Стиль ретро завойовує своїх прихильників по всьому світу, так що недоліку в клієнтах у вас не буде. Тим не менш, без певних вкладень на першому етапі роботи магазину вінтажних товарів не обійтися.
Перш за все, виберіть «спеціалізацію» вашого вінтажного магазину – прикраси або одяг, посуд або меблі. Не варто намагатися охопити відразу декілька напрямків. Вибирайте те, що вам самим ближче, цікавіше і в чому ви добре розбираєтеся. Від того, наскільки точно ви зможете вловити бажання вашої цільової аудиторії, залежить успіх всієї справи.
Налагодити роздрібні продажі такого специфічного товару, як вінтаж, нескладно. Тим більше що попит на вінтажні товари в даний час досить високий. Набагато більше труднощів викликає пошук і закупівля товару.
Оптимальний варіант, якщо, звичайно, дозволяють ресурси, – знайти «агентів» в регіонах, які будуть займатися за невеликі комісійні пошуком, скупкою та відсиланням товарів. Можна підбирати асортимент для вантажного магазину і самостійно (наприклад, на «блошиних ринках» або на дошках оголошень в інтернеті).
Однак вінтажний товар зовсім не означає антикваріат. Набагато дешевше і простіше продавати прикраси та аксесуари «під старовину». Як правило, це штучний товар ручної роботи, який, тим не менш, коштує відчутно дешевше автентичного.
Якщо ви знайдете постачальників, з якими можна буде налагодити довгострокове співробітництво, це допоможе вирішити проблему з пошуком товару для магазину вінтажних товарів. Шукати умільців краще в інтернеті – на тематичних форумах, в блогах і соціальних мережах.
Від того, який товар і яких постачальників ви виберете, залежить і те, яким буде ваш вінтажний магазин. Якщо ви підете більш складним шляхом і будете шукати товар на блошиних ринках і «з рук», в перший час краще віддати перевагу продажам через соціальні мережі (наприклад, Вконтакте) або власний інтернет-магазин.
Перший канал збуту потребує або наявності у вас відповідних знань з просування вашої групи, або допомоги фахівця в цій галузі (який може працювати як за відсотки, так і за фіксований оклад, що, як правило, менш вигідно для вас).
На створення власного інтернет-магазину вінатжних товарів буде потрібно від 4 тис. грн. (Залежно від складності роботи і функцій). Не забудьте також, що його теж потрібно буде просувати в пошукових системах, щоб залучити якомога більше потенційних покупців. Ціна на просування залежить від безлічі факторів (запитів, конкуренції, аудиторії, регіону).
Майте на увазі, що чим дорожче товар, який ви пропонуєте, тим важливіше надати вашим покупцям можливість подивитися його «наживо». Тому, принаймні, в перший рік роботи вінтажного магазину краще орієнтуватися на ваше місто або область, а не на всю країну.
Якщо у вас немає в розпорядженні власної площі, спробуйте домовитися з яким-небудь магазином (бажано такий же, як у вас, спрямованості) і виставляти у них за невеликі комісійні зразки вашого асортименту.
Якщо ви вибираєте варіант простіше і збираєтеся співпрацювати з виробниками аксесуарів у вінтажному стилі, ви можете так само почати з створення невеликого інтернет-магазину з перспективою організації надалі власного стенду в торговому центрі.
З рекламних засобів підійдуть роздаткові матеріали (листівки, візитки, флаєри), просування в інтернеті, реклама в соцмережах. Коли ви наважилися на відкриття власного «офф-лайнового» магазину (або хоча б стенду), якщо бюджет дозволить, можна використовувати рекламу в ЗМІ.
Отже, на відкриття власного магазина вінтажних товарів вам знадобиться за найскромнішими підрахунками від 20 тис. грн.. Велика частина цієї суми піде на формування асортименту та створення інтернет-магазину.
Якщо ви з самого початку плануєте працювати не на окремий регіон, а на всю Україну, продумайте варіанти оплати і доставки.
Закладіть до бюджету витрати на рекламу (від 1 тис. грн. / міс.). Майте на увазі, що вінтажний бізнес піддається впливу фактора сезонності.
Пік продажу припадає на листопад-грудень (зимові свята) і весняні місяці (якщо ви продаєте прикраси).
Період окупності становить, в залежності від обсягів, вкладень і асортименту, від 1-го року.