Свій бізнес: магазин велосипедів і велотоварів.


Катання на велосипеді було і залишається популярним та улюбленим видом спорту і активного відпочинку. Велосипеди активно використовуються не тільки для виїзду на природу, але і для поїздок по місту, минаючи пробки і затори. Далі ми розкажемо як на цьому можна побудувати прибутковий бізнес.
Як правило, секції з велотоварами є у великих спортивних магазинах і гіпермаркетах, але в більшості випадків там представлені дитячі та підліткові недорогі моделі маловідомих виробників. Між тим, якісні велосипеди провідних виробників бувають декількох видів (шосейники, хардтейли, двохпідвіси і т. д.), мають різне призначення, а деякі з них за вартістю навіть можуть зрівнятися з цінами на вітчизняні автомобілі. Незважаючи на це, такі велосипеди користуються великим попитом серед велолюбителів, які порівнюють їзду на брендовому та дешевому велосипеді з їздою на гоночному автомобілі і «Запорожці».
Цільова аудиторія, хоч і досить вузька, тим не менш, готова і здатна платити за якісний товар з можливістю гарантійного ремонту та обслуговування. Тому якщо у вашому місті до цих пір немає окремого «велосалона» чи веломайстерні, варто задуматися про їх відкриття.
Для цього вам потрібно вибрати приміщення під магазин. Головна умова – торгова площа повинна бути не менше 50-60 кв. м. Велосипеди – товар габаритний.
Крім того, вам буде потрібно місце під вітрини з супутніми товарами, екіпіруванням, засобами захисту, запчастинами і аксесуарами.
Не обійтися і без складських приміщень, де буде зберігатися товар, упаковка, гарантійна документація. Знімати таку площу в центрі міста в місці з високою пропускною здатністю досить накладно, тому краще орендувати приміщення в одному з «спальних» районів.
Якщо ваш асортимент буде досить широким, а ціни лояльними, велику відстань до магазину не відлякає ваших потенційних покупців. Але бажано для полегшення під’їзду облаштувати велодоріжку і обладнати стоянку для велосипедів перед магазином, адже вашим клієнтам потрібно буде десь залишати свій транспортний засіб, поки вони роблять покупки.
Закупівлі товару краще довірити фахівцеві (або навіть декільком). Це повинні бути люди, які не просто захоплюються велосипедами, а добре розбираються в їх видах, виробниках, інвентарі, аксесуарах, екіпіровці і запчастинах. Помилки через незнання попиту можуть обернутися великими витратами і накопиченням складських неліквідів. Врахуйте, що закуповувати товар краще восени, тому що ближче до початку сезону ходові моделі швидко розкуповуються ритейлерами і вибирати буде вже ні з чого. До того ж час виконання вашого замовлення може зайняти кілька місяців, що також необхідно мати на увазі. При цьому велосезон триває з лютого-березня по жовтень-листопад.
Крім менеджера зі закупівель, у вашому штаті будуть бухгалтер, юрист (бажано), касир і мінімум два продавці.
На етапі відкриття обміркуйте, чи будете ви зараз або надалі відкривати при своєму магазині веломастерськую. Її оренда та обладнання потребуватимуть додаткових витрат: аренда – від 2 тис. грн. / міс., інструменти – від 8 тис. грн., зарплата веломеханікам (з розрахунку один на зміну) – від 8 тис. грн. Але в порівнянні із загальним бюджетом на відкриття магазину ці витрати не такі великі, а термін окупності набагато менше. Крім того, велосервіс приверне у ваш магазин додаткових клієнтів, а безкоштовне перше техобслуговування велосипеда може стати додатковим бонусом для ваших покупців.
Для просування свого магазину використовуйте всі доступні варіанти – зовнішню рекламу (особливо в районі, де розташований магазин), роздаткові матеріали (листівки, міні-каталоги і т.д.), радіо-рекламу і промо-акції.
Велолюбитель і велопрофесіонали зазвичай створюють велоклуби, часто влаштовують спільні виїзди й дружні змагання. Якщо таке співтовариство є у вашому місті, приймайте участь в його житті, виступайте спонсором, що забезпечує призами переможців на спортивних змаганнях і влаштовуйте їх самі. Якщо такої спільноти немає, організуйте та станьте її керівником.
В якості додаткових джерел доходу можна пропонувати послуги по здачі велосипеда в прокат.
Для закупівлі першої партії товару знадобиться від 100 тис. грн. і вище. На оренду, ремонт та облаштування приміщення під магазин приготуйте від 40 тис. грн. Зарплата персоналу складе від 12 тис. грн. / міс.
Роздрібна націнка на велосипеди, як правило, не менше 25-50%, від 50% – на екіпіровку, на аксесуари та витратні матеріали вона може становити і 200%.
Середня роздрібна ціна «бюджетного» велосипеда – 3-4 тис. грн. Термін окупності такого магазину – від 1-1,5 років.