Бізнес по чистці килимів не потребує великих вкладень. У той час як ринок цих послуг має стабільно високий попит, швидко росте оборот з високим прибутком.
Килими та килимові покриття – дорога річ, як для сімей, так і для великих мегамаркетів – вигідніше їх берегти, ніж міняти. Для більшості людей чищення килимів не є улюбленим хобі, вони невпевнені в тому, що у них це взагалі вийде, тому ці послуги завжди актуальні. Домогосподарки використовують спеціальне килимове чіщення 2 рази на рік восени і навесні. Більшість підприємств роблять замовлення на чистку приблизно раз на три місяці. Франчайзинг в цьому виді бізнесу не використовується, перевагу мають незалежні фірми.
Коло потенційних клієнтів широкий – від господарів будинків і квартир до торгових комплексів, бізнес-центрів, установ і підприємств.
Бізнесу не потрібно сертифікації. Для його відкриття достатньо зареєструватися в якості підприємця – юридичної особи для обслуговування фірм або приватного підприємця для обслуговування фізичних осіб з відкриттям банківського рахунку. Рекомендується застрахувати бізнес ризики у страховій компанії.
Напрямки розвитку бізнесу з чищення килимів:
1. Чищення килимів і килимових покриттів з виїздом, вдома за допомогою обладнання низького рівня шумності і відповідно зменшених габаритів.
2. Робота з офісами, торгівельними центрами і магазинами з обладнанням так званої високої продуктивності для великих територій від 1000 кв.м.
3. Створення цеху з чищення килимів. Переваги – немає витрат часу на дорогу і розгортання обладнання на місці, у той час як кількість оброблюваних в цеху килимів – 10-20 за день,а дома до 7.
Первинні вкладення для відкриття бізнесу з чищення килимів з виїздом за наявності мінімальної кількості необхідного устаткування становлять 3-5 тис. грн. Потрібно наняти диспетчера, який буде працювати з 8.30 до 17.30. Він буде приймати і заносити замовлення в спеціальний журнал, домовлятись з клієнтом про зручний час. Люди не довіряють автовідповідачам.
Спочатку обладнання можна буде взяти на прокат, наприклад, пилосос для вологого прибирання. Згодом потрібно купити машину для відпарювання оббивки та килимів, пилосос з хімічною обробкою, різноманітні шампуні і засоби для виведення плям, вартістю близько 30 тис. грн. З подальшим просуванням бізнесу купується машина для миття килимів, що розрахована на великі площі і відкривається цех по стаціонарному чищенню килимів.
На чистку килимів в одному будинку йде не більше 2 годин, замовлення можуть прийматися з інтервалом 2,5 години в залежності від місцерозташування замовника. Якщо робота починається з 8.30 ранку, то за день можуть бути виконано близько 4 замовлень. Вартість очищення 1 кв.м. встановлюється в залежності від кон’юнктури ринку, розміру килима, регіону. При чищенні більш як однієї кімнати замовлення коштує близько $ 35, включаючи засоби для чищення. При 5-ти денному робочому тижневі та 4 замовленнях у день, тижневий заробіток складе $ 700 без урахування податків і поточних витрат. У перший рік роботи бізнес на чищенні килимових покриттів приносить до $ 6 000.
Фірма повинна розміщувати оголошення у ЗМІ, інтернеті, а також розклеювати листівки та флаєри в під’їздах житлових кварталів, розкидувати їх по поштових скриньках. Для реклами послуг для підприємств бажано створити сайт фірми, розробити її логотип і розмістити на боках службового автомобіля та уніформі співробітників.
Також добре діє розміщення регулярної реклами в місцевій популярній газеті, телефонному довіднику, міській телефонній службі довідки.
Обов’язково потрібно розміщувати рекламу перед святами, тоді кількість клієнтів багато разів зростає. Реклама на телебаченні і радіо вигідна підприємцям-початківцям тільки, якщо вдасться домовитися з ними на бартерній основі. Корисною також є участь у виставках з будівництва та дизайну.
Регулярні замовлення постійних клієнтів і їх рекомендації – є кращим видом реклами, до того ж безкоштовним.