ВИРОБНИЦТВО ХЛІБА. ОРГАНІЗАЦІЯ ХЛІБОПЕКАРНІ



Який продукт Ви їсте щодня? Правильно, хліб. А ніколи не замислювалися, що хлібопечення - це вигідна і стабільна справа? Адже рентабельність такого бізнесу може досягати до 50-60 відсотків, а термін окупності від 2-х місяців до 1 року.

Отже, що нам потрібно для відкриття невеликої пекарні? Перш за все, устаткування. Головний його показник - це продуктивність хліба (зазвичай вимірюється в кілограмах за восьмигодинну зміну). Ціна оптимального устаткування від 70 тисяч рублів і вище. Якщо засоби не дозволяють - можна купити б/у - перегорніть газету з безкоштовними оголошеннями.

Далі потрібне місце, яке краще всього орендувати. Не рекомендується розміщувати пекарні в підвальних і напівпідвальних приміщеннях. Вимоги до ремонту строгі - водонепроникна підлога, стіни, фанеровані світлою плиткою, побілені потовчи. Також необхідна каналізація, гаряча і холодна вода, вентиляція. Обов'язково повинні бути приміщення під склади (склад для муки, склад для підсобної сировини і так далі)


Для виробництва хліби можуть знадобляться наступні компоненти - мука пшенична, дріжджі пресовані, сіль, рослинне масло. Ціна на них в різних регіонах разниє. Сировину необхідно купити мінімум на тиждень вперед.

Головна складність для пекарні - це сертифікація продукції, але знову ж таки виробництво і реалізація хліба не підлягає ліцензуванню.

Достоїнства міні-пекарні - мобільність виробництва, тобто легко можна міняти асортимент і випускати продукцію, що вимагає складних технологій ( наприклад, вироби з листкового тесту).

Оскільки хлібопечення є малим бізнесом, то цілком доречно звернутися до місцевих фондів підтримки підприємництва.

До масової продукції відносяться житній, формовий хліб, бублики, сухарі.
До нетрадиційних відносяться національні сорти хліба - лаваш, хачапурі; а також вироби з листкового тесту, різні пиріжки, булочки.
Дієтичні продукти призначені для тих людей, яким необхідно вживати продукти із специфічним складом по рекомендаціях лікарів.
Елітна продукція - це екзотичні торти або випічка, нарізний хліб в целлофанновом пакеті і так далі

Орієнтуючись на ці цифри, можна провести сегментацію ринку споживачів і визначитися, які сорти випікати.