Створення спільноти навколо блога – процес тривалий і поступовий. Але найбільше розчарування приходить до автора тоді, коли відвідуваність після короткострокового злету знову починає падати.
Це може трапитися, наприклад, після того, як
посилання на ваш блог з’явилося на популярному профільному ресурсі, чи після того, як особливо вдала стаття вірусна стаття зібрала кілька сотень поширень у Facebook… Кілька днів ви із задоволенням спостерігаєте за багаторазовим зростанням трафіку, після чого настає неодмінний спад і відвідуваність повертається до попередніх показників.
посилання на ваш блог з’явилося на популярному профільному ресурсі, чи після того, як особливо вдала стаття вірусна стаття зібрала кілька сотень поширень у Facebook… Кілька днів ви із задоволенням спостерігаєте за багаторазовим зростанням трафіку, після чого настає неодмінний спад і відвідуваність повертається до попередніх показників.
Чому ж так мало нових відвідувачів повертаються на ваш блог вдруге?
Особисто я бачу три можливі причини:
1. Ваші статті нецікаві та не несуть жодної практичної користі.
Якщо ви активно користуєтеся Facebook, то, безперечно, знаєте, як часто за інтригуючим заголовком та привабливою картинкою нічого не стоїть. Складається враження, що автор досконало навчився ловити читачів на “гачок” заголовків, але так і не навчився писати статті для когось іншого, окрім пошукових роботів.
Тож дозвольте мені побути “капітаном очевидністю” і ще раз повторити банальну істину: контент – головне. Наскільки б успішним маркетологом ви не були і яким безмежним не був би ваш рекламний бюджет – ви не досягнете успіху, якщо ваш блог не здатен викликати інтересу в читачів.
2. Ви так і не змогли визначитися з темою.
Навіть якщо ви навчилися писати “для людей”, ваш блог навряд чи стане успішним, якщо у нього немає чіткої теми, зрозумілої всім відвідувачам. При цьому лояльний читач швидш за все пробачить, якщо ви зрідка відхилятиметесь від теми. Я й сам неодноразово “грішив”, публікуючи на “Українській блогосфері” пости особистого характеру. Головне, щоб це не перетворювалося на звичку!
Щоб зрозуміти, як це працює, давайте уявимо, що на ваш блог прийшов новий відвідувач. Він міг потрапити сюди із пошуковика чи іншого сайту – в даному випадку це не має значення. Якщо матеріал, заради якого читач прийшов на сайт, повністю задовольнив його потреби, тоді швидш за все він виділить ще кілька хвилин, щоб поглянути на інші матеріали. Читач спробує знайти відповідь на важливе запитання: “Чи існує ймовірність, що інші статті на сайті виявляться настільки ж цікавими та корисними, як та, яку я щойно прочитав?” Якщо така ймовірність існує, читач швидш за все підпишеться на ваш блог і перетвориться на постійного відвідувача.
3. Ваш блог нічим не вирізняється.
У блога повинна бути душа, і ця душа пізнається тільки через особистість автора! Глибоко персональним можна зробити навіть вузькоспеціалізований тематичний блог. І, на моє переконання, тільки таким і повинен бути по-справжньому якісний блог.
Навіть якщо ви створюєте цікавий і корисний контент, люди можуть не повернутися, тому що вони не відчувають нічого особливого, читаючи ваш блог. У нього немає історії, внутрішньої цілі, словом – душі…
Тому наступного разу замість того, щоб опублікувати на блозі чергову перекладну історію-генерик, постарайтесь описати свої справжні почуття або поділитися власним досвідом. У більшості випадків саме цей фактор стає вирішальним на шляху до створення успішного блога!
На Daily Blog Tips опублікували статтю про п’ять “щаблів розвитку”, через які проходить практично кожен блогер. Подумалося, що знаючи про ці “сходинки”, авторові буде дуже легко визначитися, на якому етапі він знаходиться в даний момент та наскільки зрілим блогером він є.
1. Захоплений блогер. Це перший етап у житті практично кожного автора, коли він буквально не може впоратися зі власним захопленням. Хочеться писати… Писати багато і всюди. Сама по собі ідея, що ваші статті потрапляють в інтернет, де їх може прочитати кожен, викликає ейфорію.
2. Фанат статистики. Друга сходинка в “житті” кожного блогера часто наступає відразу після першої або ж навіть зливається з нею. Перша річ, яку робить блогер після запуску, іноді ще до того, як опублікувати перший пост – це перевіряє статистику. Захоплення від того, що вас хтось читає, може видатися важливішим за будь-які інші аспекти. Особливо – на ранніх етапах ведення блога.
Перевірка статистики перетворюється на нав’язливу ідею. І блогеру вже байдуже, що його сайт був створений лише тиждень назад і на ньому опубліковано всього 2-3 статті. Автор не може встояти від того, щоб не заглянути у статистику хоча б раз на годину. Але краще двічі…
3. Монетизатор. На цій стадії розвитку блогер починає серйозно задумуватися про можливість отримання прибутку зі свого блога. Він активно читає численні публікації про найефективніші методи монетизації і починає пробувати деякі з них на практиці.
Якщо раніше він проводив багато годин в адмінці Google Analytics, так тепер він починає все більше часу витрачати на адмінку AdSense та інших рекламних майданчиків чи бірж лінків. І якщо раніше основним критерієм була кількість відвідувачів, то тепер цим критерієм стає кількість грошей на рекламному рахунку.
4. Вічний учень. До цього етапу більшість блогерів приходять тоді, коли перша хвиля захоплення починає спадати. Блогер все менше пише і все більше читає, щ пишуть інші. Загалом, це непогана тенденція, але може виявитися фатальною для блога, якщо надміру їй віддатися. Адже іноді контент, який ми читаємо, може викликати анітрохи не меншу залежність, ніж алкоголь або наркотики.
5. Вільний блогер. Це стадія, якою закінчується процес “дорослішання” блогера. Нарешті, новачок перетворюється на зрілого автора, який більше не втрачає розуму ні від статистики (хоча його ресурс відвідують десятки тисяч людей), ні від грошей (хоча його прибуток може посперечатися із зарплатами провідних топ-менеджерів), ні від успішних прикладів інших авторів (хоча з більшістю із них він знайомий особисто). Вільний блогер – це насамперед вільна свідомість, відкритий розум та чисте задоволення від своєї праці!
Вільний блогер точно знає, що потрібно для створення успішного та відвідуваного ресурсу, знає – які статті приваблюють найбільшу читацьку увагу та на які фактори потрібно звертати увагу на кожному з етапів розвитку блога. Але що не менш важливо: вільний блогер розуміє, на які речі краще взагалі не витрачати час.
Вільний блогер знає, що якісний блог – це насамперед корисний та унікальний контент; довіра та хороші стосунки з читачами, а також підтримка своєї власної мотивації на високому рівні.
А на якому з цих етапів знаходитесь ви?