Екологічно чисті продукти, натуральні миючі засоби замість звичної побутової хімії та косметики без шкідливих добавок давно вже перетворилися на товар, попит на який зростає з кожним днем. Чому б нам не перетворити дану ситуацію, в чудову ідею для бізнесу.
Ціни на екологічні товари в 1,5-2 рази перевищують вартість аналогів. Проте жителі крупних міст готові платити за здоровий спосіб життя. Більше того, цільова аудиторія «зелених» магазинів відрізняється на рідкість високим рівнем лояльності – до 80% їх покупців стають постійними.
Якщо ви вирішили будувати власний «екологічний» бізнес, перш за все, треба визначитися з тим, що, кому, де і як ви будете продавати.
Асортимент екотоварів для повсякденного життя досить широкий: від продуктів харчування до косметики, від дитячих підгузників до одягу, від гігієнічних товарів до аксесуарів. Проте вибрати постачальників – завдання не з простих.
Головна складність полягає в тому, що багато чого з того, що позиціонується виробниками як біологічно корисне і екологічно безпечне, насправді таким не є.
Справжній Екопродукт не повинен містити ніяких штучних добавок та консервантів, ароматизаторів та барвників. Зазвичай така продукція не відрізняється великим терміном придатності, великою кількістю квітів і ароматів.
Кожен етап виробництва таких товарів жорстко контролюється, а процес виготовлення сертифікується. Весь цикл виробництва на будь-якому етапі повністю нешкідливий для екології і людини. Навіть упаковка для такої продукції використовується екологічна – з вторинної сировини.
Чим же зумовлена висока вартість біотоварів? Для їх вирощування та виробництва потрібно набагато більше трудових витрат.
Додаткові витрати передбачають і організацію власного виробництва, і одержання сертифікатів якості. А малі терміни зберігання через відсутність консервантів у складі продукту обмежують обсяги виробництва і терміни його реалізації в роздрібних магазинах.
Крім того, закладіть у ціну товару транспортні витрати, тому що не у всіх регіонах є можливості для реалізації такої ідеї бізнесу. Роздрібна націнка на екотовари становить від 15-20%.
Найчастіше питаннями екологічного способу життя цікавляться жінки з вищою освітою та рівнем доходу від середнього і вище у віці від 25 до 45 років.
Більше половини потенційних покупців – це молоді батьки, які стурбовані пошуком повністю безпечних і низько алергічних продуктів для своїх дітей.
Якщо ви не впевнені, що у вашому регіоні буде достатній попит на екопродукцію, і не розбираєтесь в специфіці цього бізнесу, можна почати з відкриття інтернет-магазину.
Головна перевага інтернет-магазину полягає у відсутності необхідності закупівлі першої великої партії товарів. Не варто поспішати виходити відразу на загальноукраїнський рівень – попрацюйте спочатку на свій регіон. Як правило, у досить стислі терміни такий магазин з віртуального перетворюється в реальний.
Крім розробки сайту, вам знадобиться якісний контент для нього: фотографії та опис товарів із зазначенням їх складу, всі ваші контакти і, найголовніше, докладні статті про відмінності та переваги цієї біопродукції, порівняно зі звичайною або видається за екологічну.
Як і у випадку інших перспективних, але поки малознайомих споживачеві товарів, кращими методами розвитку вашого бізнесу будуть не стільки рекламні, скільки PR-інструменти для просування самого магазину і всього екологічного руху.
Практично в кожному регіоні є групи однодумців, яку слідують ідеї здорового способу життя, створюють тематичні клуби і проводять різні соціальні акції. Знайти їх спільноти можна в інтернеті. Учасники таких рухів можуть не тільки стати вашими покупцями, а й допомогти в організації різних акцій.
Не забувайте і про звичні форми реклами та просування – поширюйте листівки і вивішуйте плакати в пологових будинках, медичних центрах, дитячих поліклініках, приймайте участь у проведенні спеціалізованих виставок, запропонуйте великим регіональним виданням безкоштовно розмістити у себе матеріал рекламного характеру на відповідну тему (наприклад, про те , як відрізнити справжні екологічно чисті продукти від «підробок»). Ви при цьому зможете виступити як автор або консультант для статті.
Для відкриття власного інтернет-магазину з продажу екотоварів знадобиться не менше 85 тис. грн. У цю суму входять витрати на реєстрацію юридичної особи та оформлення всіх необхідних документів, покупка першої партії товару, створення нескладного інтернет-магазину, його заповнення і початкові витрати на рекламу і просування, а також оплата послуг кур’єра з доставки замовлень по місту.
Ці витрати можна окупити протягом перших 2-2,5 років роботи магазину і досягнути успіху з даною ідеєю бізнесу.